tisdag 15 maj 2012

Min fysiska ålder

Hej,
Vill du få reda på hur det ligger till med konditionen? Hur ser din fysiska ålder ut egentligen? Eller vill du kanske få en sporre att komma igång med löpträningen till sommaren? Var med i Actic Citys 2 km löptest tisdagen 15 maj.
Vi bjuder även på kaffe och du får göra en kostnadsfri BIA-vågsmätning där du bland annat kan se din muskel- och fettmassa.
Veronica på Actic bjöd in till ovanstående test, intressant tänkte jag och nappade. Har precis kört testen och fått mitt resultat: Min fysiska ålder är 21. Jag är nöjd :-)

OBS! Du kan klicka på bilden så syns resultaten bättre!
Det syns dåligt, men min konditionsfaktor är 182 - långt utanför hastighetsmätaren - förväntat värde m h t kön och ålder är 100. Maran kommer att gå på 4 h och Lidingöloppet på 2:50 allt enl testen. Det jag gjorde var att springa 2km på 8 min och ställa mig på BIA-vågen. Bra värden, förutom fettprocenten som ska ned från 23,8 % till 10-15. Jag kommer att bli mycket snabb till hösten! Testet heter FlexTest 1.0.7.

Nu känner jag mig gladare och yngre förstås ;-). Detta måste firas, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt, grattis på föryngringdagen!
    Det är ju grymt ju!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Känns riktigt skönt att vara just 21. Jag fick bromsa på andra kilometern för att inte riskera att bli för ung, vill ju köra bil och gå på systemet mm :-)

    SvaraRadera

Om Lars

Mitt foto
Hej! Jag bloggar om träning. Min ambition är att utveckla träningen till en njutbar livsstil.